FødevareWatch

Lavazza kigger økologiens vej efter ny vækst

Det økologiske kaffesalg ruller stadig langt hurtigere end det øvrige danske kaffemarked. Fra de mange formalede poser er udviklingen trillet i retning af flere økologiske glas og kapsler, fortæller Lavazza-direktør.

Foto: Finn Frandsen/POLFOTO/arkiv

Ikke overraskende er det også i kaffemarkedet på netop det økologiske felt, at der er mest gang i væksten på det ellers afdæmpede danske detailmarked.

Siden de første lanceringer i 1990'erne er det i bølger slået ind over kaffebrugerne, at kaffeduften skal brede sig ud af poser, der enten er mærkede med UTZ, fairtrade- eller økologiske certifikater, og de seneste år er der for alvor lagt til på toppen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

I Ovodan har man gjort æg til en global milliardforretning

Det fynske æggepulverselskab Ovodan Egg Group er markedsledende i flere lande og buldrer i disse år frem i Kina. I år har selskabet, der er ejet af Stadil-konglomeratet Thornico, en børsnotering i kalenderen, som skal fremme væksten yderligere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier