FødevareWatch

Merrild-direktør efter opkøb: Vi kæmper uden for detailhandlen

Det koster i den grad tid og ikke mindst kræfter at få Merrild Kaffe op at køre igen, efter en klausul har holdt det danske mærke ude af away from home-markedet i et år. Det fortæller Merrild-direktør Peter Falk.

Foto: Merrild/PR

Adm. direktør for Merrild Kaffe, Peter Falk, lægger ikke skjul på, at medarbejdere i det klassiske, danske kaffemærke bruger mange kræfter på at genetablere away from home-markedet, efter Merrild blev opkøbt af italienske Luigi Lavazza S.p.A, der er en af verdens førende kaffeproducenter.

Overtagelsen skete med virkning fra 1. oktober 2015 i forbindelse med et strategisk opkøb foretaget af Lavazza, da det italienske selskab gjorde sin entré på det danske marked.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier