FødevareWatch

Merrild-direktør efter opkøb: Vi kæmper uden for detailhandlen

Det koster i den grad tid og ikke mindst kræfter at få Merrild Kaffe op at køre igen, efter en klausul har holdt det danske mærke ude af away from home-markedet i et år. Det fortæller Merrild-direktør Peter Falk.

Foto: Merrild/PR

Adm. direktør for Merrild Kaffe, Peter Falk, lægger ikke skjul på, at medarbejdere i det klassiske, danske kaffemærke bruger mange kræfter på at genetablere away from home-markedet, efter Merrild blev opkøbt af italienske Luigi Lavazza S.p.A, der er en af verdens førende kaffeproducenter.

Overtagelsen skete med virkning fra 1. oktober 2015 i forbindelse med et strategisk opkøb foretaget af Lavazza, da det italienske selskab gjorde sin entré på det danske marked.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier