FødevareWatch

Merrild er klar til at generobre kaffemarkedet med italiensk ejer

Efter 52 år på markedet er Merrild Kaffe i fuld sving med at genetablere sig som en af de førende markedsspillere på det danske kaffemarked. Det sker, efter selskabet blev splittet op i to sidste år og Merrild-brandet købt af den italienske kaffegigant Lavazza.

Der er hård kamp og hyldepladsen i supermarkederne. | Foto: Mathies Hvid Toft.

Trods 52 år på bagen har det klassiske kaffemærke Merrild brugt det seneste år på at genfinde sig selv i et kaffemarked, der er præget af stor konkurrence med en ny ejer i ryggen og et tvunget stop i Away-From-Home-markedet.

Det fortæller direktør i Merrild Kaffe, Peter Falk.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon-direktør stopper

Peder Andersen skal ikke længere stå i spidsen for den kapitalfondsejede forårsrulleproducent fra Nyborg. Efter fem og et halvt år på posten har han selv været med til at finde sin afløser.

Grød drager på vækstjagt med nyt forretningsben

Ti år efter åbningen af den første Grød-restaurant i Sydhavnen i København vil stifter Lasse Skjønning Andersen nu fylde mere i detailhandlen: "Vi tror, at vi har brandet og produkterne, der kan sikre os, at vi bliver en stor spiller".

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier