Coop-profil følger i Michael Løves Netto-fodspor

Jeff Salter har sagt farvel til Coop til fordel for et job som seniordirektør i Netto International.

Jeff Salter har i fem et halvt år været ansat i forskellige ledende stillinger i Coop, men nu er han skiftet til ærkerivalen Dansk Supermarked.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Han er fra 1. juli tiltrådt et job som seniordirektør i Netto International, hvor han får ansvaret for butikskonceptet på tværs af kædens 1300 butikker i Danmark, Sverige, Tyskland og Polen og bliver dermed en del af kædens internationale ledergruppe.

Det oplyser han selv på sin LinkedIn-profil.

"Jeg har været så heldig at have været med til at revitalisere SuperBrugsen, så kæden i dag står skarpere og bedre performende end nogensinde; jeg har været med til at eksekvere Coops Madmanifest igennem en række projekter – alt fra etableringen af et Måltidsmarked i 400 butikker til opførelsen af et kafferisteri i Kenya og genoplivning af Cirkel Kaffe som et egentligt mærke. I de seneste 7 måneder har jeg været med til at sikre, at Coops nye, digitale medlemsprogram er kommet godt fra start," skriver han i en opdatering.

Dermed bliver han genforenet med den nytiltrådte topchef for Netto International, Michael Løve, som Jeff Salter dannede tæt parløb tilbage i 2012-2014. Her var Jeff Salter først marketingchef og senere kommerciel direktør i Superbrugsen, hvor Løve på daværende tidspunkt var adm. direktør.

Der skal fart på Coops digitalisering

Tilbudsaviser har et ben i graven

SuperBrugsen klar med ny ledelse

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også