Coop-profil følger i Michael Løves Netto-fodspor
Jeff Salter har i fem et halvt år været ansat i forskellige ledende stillinger i Coop, men nu er han skiftet til ærkerivalen Dansk Supermarked.
Det skriver Dansk Handelsblad.
Han er fra 1. juli tiltrådt et job som seniordirektør i Netto International, hvor han får ansvaret for butikskonceptet på tværs af kædens 1300 butikker i Danmark, Sverige, Tyskland og Polen og bliver dermed en del af kædens internationale ledergruppe.
Det oplyser han selv på sin LinkedIn-profil.
"Jeg har været så heldig at have været med til at revitalisere SuperBrugsen, så kæden i dag står skarpere og bedre performende end nogensinde; jeg har været med til at eksekvere Coops Madmanifest igennem en række projekter – alt fra etableringen af et Måltidsmarked i 400 butikker til opførelsen af et kafferisteri i Kenya og genoplivning af Cirkel Kaffe som et egentligt mærke. I de seneste 7 måneder har jeg været med til at sikre, at Coops nye, digitale medlemsprogram er kommet godt fra start," skriver han i en opdatering.
Dermed bliver han genforenet med den nytiltrådte topchef for Netto International, Michael Løve, som Jeff Salter dannede tæt parløb tilbage i 2012-2014. Her var Jeff Salter først marketingchef og senere kommerciel direktør i Superbrugsen, hvor Løve på daværende tidspunkt var adm. direktør.
Der skal fart på Coops digitalisering