Der skal fart på Coops digitalisering

Ud af Coops 1,6 millioner medlemmer er det lykkedes at hive omkring 300.000 af medlemmerne til den nye digitale sats, der kommer i app.
Det skriver Finans.
Dermed er der endnu kun udgifter forbundet med driften, der ellers er målsat til at skulle bidrage med 100 mio. kr. ekstra årligt til Coops drift.
Hent FødevareWatch-appen til din iPhone HER og til Android HER.
Den nyudnævnte direktør for Coops medlemsprogram, Jeff Salter, medgiver, at der stadig er et stykke vej til de 1,6 millioner medlemmer, men man er tilfreds med udviklingen.
"Lige nu forbedrer det da bestemt ikke indtjeningen, da der investeres mere, end vi får hjem. Kortsigtet er målet at få medlemmerne til at bruge app'en. Jo hurtigere det lykkes, jo nemmere er det at sikre indtjening og bidrage til de 100 mio. kr. Det sker, når vi bl.a. lykkes med at reducere tilbudsaviser og sikre digital kommunikation samt brug af nye betalingsformer," siger han til Finans.
Den digitale masterplan blev lanceret i efteråret, og skal hjælpe Coop med at hente flere loyale kunder til koncernen i et detailmarked, der næsten er stagneret på væksten.
Danskerne handlede for 111 milliarder på nettet sidste år