SuperBrugsen klar med ny ledelse

SuperBrugsens nye kædedirektør Kenneth Pedersen har en ny ledelse klar.
Foto: Peter Hove Olesen
Foto: Peter Hove Olesen

SuperBrugsens nye kædedirektør ændrer nu ledelsen i dagligvarekæden.

Som ny kommerciel direktør er udnævnt den hidtidige marketingchef Jeff Salter, og som ny salgsdirektør er udnævnt kædens hidtidige driftschef Mikkel Karlsson, fremgår det af en pressemeddelelse.

”Det er en fornøjelse at komme til en kæde, hvor der er så stor en pulje af talent, at vi kan rekruttere internt, og dermed sikre den kontinuitet, som jeg mener, er meget vigtig for SuperBrugsen,” udtaler Kenneth Pedersen, som selv kom til stillingen som kædedirektør for kun tre uger siden efter i 10 år at have stået i spidsen for reklamebureauet Republica, som også er ejet af Coop.

Kædens hidtidige salgs- og sortimentsdirektør Brian Seemann forlader kæden for at blive landedirektør for Netto Danmark.

”Brian har ydet et godt bidrag til SuperBrugsens succes de seneste år. Derfor er det også med blandede følelser, vi siger farvel. For på den ene side er vi kede af at sige farvel til ham. Men på den anden side er vi også stolte over at være med til at udvikle topchefer, som konkurrenter gerne vil have fat på,” udtaler koncerndirektør Michael Løve, Coop.

Michael Løve stopper selv som kædedirektør for SuperBrugsen med udgangen af denne måned for at koncentrere sig om jobbet som koncerndirektør med ansvar for alle Coops 5 kæder.

Den nye organisation træder i kraft pr. 1. juni.

Coop laver aggressiv plan for vækstlokomotiv

Coop hyrer ny direktør

Blot én Coop-kæde havde salgsfremgang i 2013

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter