FødevareWatch

SuperBrugsen klar med ny ledelse

SuperBrugsens nye kædedirektør Kenneth Pedersen har en ny ledelse klar.

Foto: Peter Hove Olesen

SuperBrugsens nye kædedirektør ændrer nu ledelsen i dagligvarekæden.

Som ny kommerciel direktør er udnævnt den hidtidige marketingchef Jeff Salter, og som ny salgsdirektør er udnævnt kædens hidtidige driftschef Mikkel Karlsson, fremgår det af en pressemeddelelse.

”Det er en fornøjelse at komme til en kæde, hvor der er så stor en pulje af talent, at vi kan rekruttere internt, og dermed sikre den kontinuitet, som jeg mener, er meget vigtig for SuperBrugsen,” udtaler Kenneth Pedersen, som selv kom til stillingen som kædedirektør for kun tre uger siden efter i 10 år at have stået i spidsen for reklamebureauet Republica, som også er ejet af Coop.

Kædens hidtidige salgs- og sortimentsdirektør Brian Seemann forlader kæden for at blive landedirektør for Netto Danmark.

”Brian har ydet et godt bidrag til SuperBrugsens succes de seneste år. Derfor er det også med blandede følelser, vi siger farvel. For på den ene side er vi kede af at sige farvel til ham. Men på den anden side er vi også stolte over at være med til at udvikle topchefer, som konkurrenter gerne vil have fat på,” udtaler koncerndirektør Michael Løve, Coop.

Michael Løve stopper selv som kædedirektør for SuperBrugsen med udgangen af denne måned for at koncentrere sig om jobbet som koncerndirektør med ansvar for alle Coops 5 kæder.

Den nye organisation træder i kraft pr. 1. juni.

Coop laver aggressiv plan for vækstlokomotiv

Coop hyrer ny direktør

Blot én Coop-kæde havde salgsfremgang i 2013

Mere fra FødevareWatch

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier