SuperBrugsens nye kædedirektør ændrer nu ledelsen i dagligvarekæden.
Som ny kommerciel direktør er udnævnt den hidtidige marketingchef Jeff Salter, og som ny salgsdirektør er udnævnt kædens hidtidige driftschef Mikkel Karlsson, fremgår det af en pressemeddelelse.
”Det er en fornøjelse at komme til en kæde, hvor der er så stor en pulje af talent, at vi kan rekruttere internt, og dermed sikre den kontinuitet, som jeg mener, er meget vigtig for SuperBrugsen,” udtaler Kenneth Pedersen, som selv kom til stillingen som kædedirektør for kun tre uger siden efter i 10 år at have stået i spidsen for reklamebureauet Republica, som også er ejet af Coop.
Kædens hidtidige salgs- og sortimentsdirektør Brian Seemann forlader kæden for at blive landedirektør for Netto Danmark.
”Brian har ydet et godt bidrag til SuperBrugsens succes de seneste år. Derfor er det også med blandede følelser, vi siger farvel. For på den ene side er vi kede af at sige farvel til ham. Men på den anden side er vi også stolte over at være med til at udvikle topchefer, som konkurrenter gerne vil have fat på,” udtaler koncerndirektør Michael Løve, Coop.
Michael Løve stopper selv som kædedirektør for SuperBrugsen med udgangen af denne måned for at koncentrere sig om jobbet som koncerndirektør med ansvar for alle Coops 5 kæder.
Den nye organisation træder i kraft pr. 1. juni.
Coop laver aggressiv plan for vækstlokomotiv
Coop hyrer ny direktør
Blot én Coop-kæde havde salgsfremgang i 2013