Discountkæderne Aldi og Lidl hamrer derudaf i Storbritannien, som traditionelt set har været små discountmarkeder. Mens danske Netto som nyankommen lille dansk konkurrent havde mere end svært at ved at fange de britiske kunder, konkurrerer tyskerne om at øge tilstedeværelsen hurtigst muligt.
Tidligere har Aldi-koncernen fremlagt sine planer om at nå 1000 butikker i Storbritannien i 2022, men nu kommer der nyt blus under kedlerne, skriver The Grocer.
Få adgang til alle FødevareWatch-nyheder – HER!
"Vi har 700 butikker nu og 300 nye lokationer er allerede godkendt i vores bøger. Og så er der 600 byer, hvor vi ikke har en butik, hvoraf mange nemt kunne have to, tre eller fire butikker. Hvis vi ser på befolkningen, tror vi ikke kun på, at vi kunne få en butik i hver enkelt by, men for hver 25.000-30.000 mennesker," siger Matthew Barnes, adm. direktør for Aldi UK og Irland til The Grocer, som samlet regner sig sammen til, at der kan blive tale om 2600 Aldi-butikker.
Lidl stryger til tops blandt de største i Storbritannien
Aldi søsætter kampagne med økologisk fokus
Aldi er klar med bistrokoncept
Aldi smider astronomisk beløb i amerikansk fremstød
Butiksåbninger gør Aldi femtestørst i UK