Discountkæden Aldi vil vende sit store underskud i Danmark ved at øge fokus på kædens danske og økologiske produkter.
Det skriver Dansk Handelsblad.
Gennem en massiv annoncekampagne med navnet "Mit nye Aldi", som bl.a. har været trykt i medier som gratisavisen BTMX og Politiken, vil Aldi tiltrække flere kunder.
"Over halvdelen af vores leverandører i butikkerne er danske. Det har vi ikke været dygtige nok til at få fortalt, og det er det, vi forsøger med kampagnen," siger Thomas Bang, vicedirektør for Aldi i Danmark, til Dansk Handelsblad.
Det seneste regnskab fra Aldi Danmark er for 2015, hvor kæden gav et underksud efter skat på 297 mio. kr., hvilket betød, at den tyske discountkæde samlet set har et minus på knap 1 mia. kr. de seneste fem år.
Aldi-boss sætter ny kurs: Sådan vil han lukke tysk milliard-hul i Danmark
Discountkæde satser på GMO-fri mælk til danskerne
Kriseramt Aldi: Vi er på rette vej
Aldi-chef: Jeg ved ikke, hvornår vi får plus