Forbrugerne har stemt: Private label lige så godt som det originale

En undersøgelse fra analyseinstituttet Gfk viser, at forbrugerne ikke mener, private label er ringere end de kendte varemærker.
Foto: PETER MYDSKE
Foto: PETER MYDSKE

En undersøgelse fra analyseinstituttet GfK viser, at 64 pct. af de danske husstande mener, at kædernes egne private label-produkter er lige så gode som de kendte varemærkers originale produkter.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Salget af private label-produkter har de sidste par år ligget stabilt, fortæller marketing manager fra Gfk, Camilla Vinther. Hun mener dog, at det vil stige i løbet af 2017.

"Jeg kan ikke se nogen grund til, at private label-salget ikke vil stige. Dansk Supermarked har f.eks. lige udvidet Levevis, og her ser vi nok en effekt på salget om nogle måneder. Det slår igennem i vores data om et halvt år," siger Camilla Vinther til mediet.

Dansk Supermarked bruger millionbeløb på private label

Taster Wine bruger krudt på egne mærker

Carlsberg: Private label-fokus i detail gavner samarbejdet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også