Dansk Supermarked bruger millionbeløb på private label

Flere kunder vil stille krav om omtanke og have særlige behov, vurderer Dansk Supermarked. Koncernen har derfor opgraderet sit private label-mærke Levevis, der skal imødekomme efterspørgslen.
Thor Jørgensen, kædedirektør hos Føtex | Foto: Casper Dalhoff/Jyllands-Posten
Thor Jørgensen, kædedirektør hos Føtex | Foto: Casper Dalhoff/Jyllands-Posten

Dansk Supermarked har investeret et tocifret millionbeløb i at udvikle og styrke private label-mærket Levevis.

Det skriver Berlingske Business.

Den tunge investering skal løfte mærkets strategiske position, emballage og markedsføring i Føtex og Bilka. Der er nu 360 produkter under mærket Levevis, som dagligvare­kæderne Føtex og Bilka i Dansk Supermarked Group tilbyder kunderne. I Levevis-seriens nye sortiment er der ifølge Føtex klare informationer om produkternes særlige egenskaber.

"Markedspotentialet for mere skræddersyede produkter har endnu ikke ramt loftet. Vi vurderer, at flere af vores kunder vil stille krav om omtanke og have særlige behov. Dem vil vi gerne være med til at opfylde gennem vores sortiment i Levevis-brandet i Føtex og Bilka," siger Viktor Jegesi, kommerciel direktør i Dansk Supermarked, til Berlingske Business.

Dansk Supermarked betegner investeringen og fremstødet som én af koncernens største satsninger i mange år.

Føtex vil øge øko-salget med ny rabatstruktur

Føtex-forsøg: Tap din egen mælk

Dét skal ske i Føtex Food resten af året

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også