Whole Foods har lavet sin egen version af Netto

Den amerikanske detailkæde Whole Foods Market har lavet sin egen version af en lavprisbutik.
Foto: Tony Dejak/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Tony Dejak/AP/Ritzau Scanpix

Har man handlet i en af Whole Foods Markets butikker, så har man med stor sandsynlighed stødt på kædens eget private label-mærke kaldet 365 by Whole Foods Market. Logoet er svært at overse med sine fire farver: Rød, gul, blå og grøn.

På baggrund af produktserien åbner Whole Foods Market en discountversion af kæden, kaldet 365 by Whole Foods Market.

Indtil videre er der 16 af de nye butikker fordelt i seks forskellige stater i USA, skriver Whole Foods Market på sin hjemmeside.

Ideen med lavpriskæden er at fange nogle af de yngre forbrugere, som ikke har det samme rådighedsbeløb til at handle mad for, men som stadig lægger vægt på økologi, kvalitet og produkter uden GMO eller antibiotika i. Det handler altså ikke om at sælge varerne så billigt som muligt, men at sælge kvalitetsvarer til en lavere pris end i Whole Foods Market, der er kendt for at være dyre.

Ny bog: Dagligvarehandlen risikerer at misse fremtidens forbrugere

Amerikansk øko-kæde fyrer 1.500 butiksansatte

Nu kan mindre danske producenter også lege med i USA

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også