Amerikansk øko-kæde fyrer 1.500 butiksansatte
Den amerikanske detailkæde Whole Foods planlægger at fyre 1.500 butiksansatte.
Wall Street Journal skriver, at fyringerne kommer efter længere tid med skuffende salg i kæden, der er kendt for sin høje kvalitet og et stort udbud af økologiske varer.
Whole Foods var et af de første supermarkeder i USA til at satse på mere naturlige og sunde produkter. Kæden har imidlertid et ry for at være dyr, og da der samtidig er kommet flere konkurrenter til, har salget været sløvt de seneste år.
Foruden at skære ned på personalet planlægger ledelsen at åbne en ny kæde, 365 by Whole Foods, opkaldt efter supermarkedets eget private label-mærke. Den nye kæde vil tilbyde lavere priser og skal tage kampen op mod billigere alternativer som Trader Joe's, Kroger Co. og Sprouts Farmers Market.
Fyringerne af de 1.500 butiksansatte kommer til at ske over de næste to måneder, oplyser kæden.
Amerikansk detailkæde dropper kaninkød efter pres
Krisen kan bane vej for dansk private label i USA
Meyer vil sætte danske varer på amerikanske detailhylder