Walmart finder smilet frem igen

Den amerikanske varehuskæde hiver gammelt ikon frem fra skuffen.

I en årrække var "Smiley" for mange amerikanerne synonym med detailgiganten Walmart.

Det klassiske gule tennisbold-lignende ikon med det store smil gjorde kunderne opmærksom på tilbud og var en fast del af selskabets markedsføring. Lige ind til 2006.

Her lagde selskabet Smiley på hylden. Noget andet skulle til, og samtidig var selskabet løbet ind i en sag med et belgisk firma - The Smiley Company - om rettighederne til ikonet.

I 2009 vandt Walmart sagen, men det er først nu, at Walmart genoplever den gule tilbudstrold.

"Vi følte at det var tid til at tage en gammel ven tilbage, et af de mest genkendelige symboler på lave priser... Smiley," skriver Walmarts marketingschef Tony Rogers i et blogindlæg ifølge CNN Money.

Ifølge Walmart forbinder omkring 70 pct. kunderne stadig Smiley med gode tilbud, selv om ikonet har været væk fra selskabets reklamer i de seneste ti år.

Foto: walmart
Foto: walmart

Hvordan sælger man mange pølser?

Costco leverede en smule bedre end ventet på indtjeningen

Detailgigant sælger for 17 milliarder mere end ventet

Mariehøns i droneangreb på bladlus og mider

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter