Hvordan sælger man mange pølser?

Hvilke fødevaremærker sælger bedst i kæmpekæderne Wal-mart og Target? Det skal et hold forskere se nærmere på.
Foto: Danny Johnston/AP/Polfoto
Foto: Danny Johnston/AP/Polfoto

Analysefirmaet Quri har sat et hold forskere til at se nærmere på salget af en lang række udvalgte fødevarer, herunder tre hotdogmærker, i de amerikanske supermarkedskæder Wal-mart og Target.

Det skriver nichemediet Globalmeatnews.com.

Hen over 42 uger vil holdet se nærmere på salget af op mod 42 forskellige kendte produkter, herunder 14 fødevaremærker såsom Coca-Cola, Pepsi, Heinz og M&M's.

Følg fødevareindustrien tæt – læs FødevareWatchs nyhedsbrev to gange dagligt – tilmeld dig her!

Undersøgelsen vil også komme til at se på salget af særligt pølser, også kendt som hotdogs i USA. De tre mærker er Oscar Mayer Hot Dogs, Applegate Sausage og Ball Park Brand Hot Dogs.

Forskerne vil blandt andet også se på sammenhængen mellem salget af særlige fødevarer og den amerikanske helligdag Memorial Day.

Ny Netto-app guider dig til billige overskudsvarer

Irma i samarbejde med britisk detailgigant

Detailgigant sælger for 17 milliarder mere end ventet

Nu får detailkæder fuld adgang til det indiske marked

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter