Unilever leverer ventet start på året

Det britiske forbrugervareselskab har især vist en god udvikling på de såkaldte emerging markets.
Det britiske forbrugervareselskab Unilever havde fremgang i salget i årets første tre måneder, hvor den organisk salgsvækst lød på 4,7 pct.
Det britiske forbrugervareselskab Unilever havde fremgang i salget i årets første tre måneder, hvor den organisk salgsvækst lød på 4,7 pct.
AF RITZAU FINANS

Det britiske forbrugervareselskab Unilever havde fremgang i salget i årets første tre måneder, hvor den organisk salgsvækst lød på 4,7 pct., oplyser selskabet i en salgsopdatering torsdag morgen.

Dermed var salget en anelse bedre end forventningen blandt analytikerne, der havde regnet med en vækst på 4,6 pct., skriver Bloomberg News.

Unilever fremhæver især en god udvikling på de såkaldte emerging markets, hvor væksten var på 8,3 pct. i første kvartal.

Derimod måtte det britiske selskab notere en mindre nedgang i salget på det europæiske marked, hvor man særligt var ramt af stor kampagneaktivitet fra konkurrenter i Storbritannien, hvilket pressede salget ned.

Salget lød samlet set på 12,5 mia. euro i kvartalet.

Storleverandør tror på chokolade-opsving

Færre drømmer om job i Carlsberg - omdømmet er under pres

Ingen sure citroner i dansk juice

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter