Den amerikanske e-handelstjeneste Amazon.com har i de senere år øget sit fokus på levering af dagligvarer. Men mens hjemlandet USA hidtil har været fokus for den satsning, så går Amazon nu ind på det britiske marked.
Det skriver Bloomberg.
Detailkæden Morrisons, der er den fjerdestørste i Storbritannien, skriver ifølge nyhedsbureauet i en meddelelse, at man har indgået en distributionsaftale med Amazon.
Den betyder, at verdens største internet-markedsplads fremover kan levere flere hundrede forskellige varer til britiske kunder gennem sine apps Prime Now og Pantry.
Amazon lancerede allerede tjenesten Pantry i Storbritannien sidste år, hvor man på nuværende tidspunkt leverer mere end 4.000 langtidsholdbare dagligvarer såsom øl og dyrefoder. Men fra og med de kommende måneder kan brugerne altså også bestille friske og frosne fødevarer fra Morrisons’ sortiment.
”Kombination af vores ekspertise inden for friske fødevarer med Amazons kompetencer indenfor online-handel og logistik er attraktiv,” udtaler Morrisons adm. direktør, David Potts, ifølge Bloomberg i en pressemeddelelse.
Detailkæden oplyser i samme ombæring, at den fører samtaler med det britiske netsupermarked Ocado om at udvide et eksisterende samarbejde.
Nu vil Google levere fødevarer
Leverandører vil tage magten fra dagligvarekoncernerne
Wal-Mart vil levere dagligvarer med droner
Britisk onlinebutik i vildt kursridt efter budspekulationer
Nu kan amerikanerne hente post i 7-Eleven