FødevareWatch

Metro starter 2016 med mikroskopisk vækst og frasalg

En glad jul i Tyskland giver den tyske detailkoncern Metro AG lille bitte vækststigning i det første kvartalsregnskab for 2016.

Foto: PR/Metro Group

Den tyske detailvirksomhed Metro AG skyder 2016 i gang med minimale fremskridt i væksten, et glad frasalg og god julestemning i Tyskland.

Selskabet skriver i en pressemeddelelse, at den gode jul i Tyskland gav en stigning i det såkaldte like-for-like salg på 2,1 pct. i første kvartal af 2016. Like-for-like sales er en regnskabsteknisk metode, hvor man kun medregner de forretningsaktiviteter, der fandt sted i begge de pågældende perioder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier