FødevareWatch

Rema 1000-direktør Henrik Burkal om konkurrencen: Pengekasserne er fyldte

Chefen for discountkæden Rema forudser, at discount atter vil vinde markedsandele fra de danske supermarkeder. Det efter en coronaperiode med købsændringer blandt forbrugere.

Henrik Burkal og Rema 1000 Danmark jagter flere butikker, der som nu i kæden skal drives af lokale købmænd. | Foto: Brian Karmark/ERH

Coronakrisen har udløst stor omsætning og indtjening i dagligvarehandlen. Ifølge Henrik Burkal, chef for Rema 1000 Danmark, betyder det også, at der er samlet penge til ny, hård konkurrence mellem alle kæder.

Henrik Burkal står i spidsen for den norskejede discountkæde Rema 1000 Danmark, der har 359 butikker rundt om i landet. De drives som franchise af selvstændige købmænd.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier