FødevareWatch

Supermarkedernes egne mærker skubber til dagligvarehandlen

Et nyt studie på CBS peger på behov for ændringer i lærebøger om detailhandlen, da relationen mellem leverandører og kæder ændrer sig. Butikskæder vil stå stærkere i markedet med egen profil.

Foto: Philip Davali/Rtizau Scanpix

Egne varer i supermarkedskæderne vinder frem – både i Danmark og resten af Europa. Det stiller nye krav til leverandører og kæder. Men også til forskerne som studerer udviklingen i og underviser om dagligvarehandlen.

På CBS - Copenhagen Business School - er der aktuelt fart i både et nyt internationalt studie og en række seminarer om netop forandringerne i værdikæden bag salget af dagligvarer til forbrugerne. Det skyldes, at de store supermarkeds- og discountkæder i høj grad satser mere på produkter, som kun de har på hylderne.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier