Supermarkedernes egne mærker skubber til dagligvarehandlen

Et nyt studie på CBS peger på behov for ændringer i lærebøger om detailhandlen, da relationen mellem leverandører og kæder ændrer sig. Butikskæder vil stå stærkere i markedet med egen profil.
Foto: Philip Davali/Rtizau Scanpix
Foto: Philip Davali/Rtizau Scanpix
AF JESPER OLESEN

Egne varer i supermarkedskæderne vinder frem – både i Danmark og resten af Europa. Det stiller nye krav til leverandører og kæder. Men også til forskerne som studerer udviklingen i og underviser om dagligvarehandlen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter