Begrebet discount er erstattet af begrebet lavpris, og farven rød er erstattet med farven grøn.
Det nye Coop 365-koncept er på mange fronter en mere tidssvarende udgave af Fakta-kæden, og til Dansk Handelsblad fortæller kædedirektør John Hornbech Christensen, at Coops private label-mærker kommer til at fylde meget mere end hidtil.
"Vi har udvidet og skiftet ud i sortimentet i stort set hele butikken. Ca. 1000 nye varer er kommet ind, mens nogle hundrede er røget ud. Det er sket med markant vægt på, at vi vil have flere Coop-varer i sortimentet. Det gælder både den billigste kategori X-tra, og vores kvalitetsvarer i Coop-serien. Også 365 Økologi og 365 Minirisk-sortimentet er blevet større," siger kædedirektøren.
Han siger videre, at der i Fakta har været lidt for meget fokus på chips og sodavand. I Coop 365 skal man "kunne handle færdigt."
Coop-chef: Nyt navn til alle butikker står ikke højt på min dagsorden
Coop bygger Fakta-butikker om til en helt ny discountkæde
Coop blæser til angreb med egne mærker