Fakta-chef: Private label spiller stor rolle i kommende Coop 365-butikker

De nye Coop 365-butikker kommer til at indeholde flere varer fra Coops egne mærker, end tilfældet er i Fakta, fortæller kædedirektør.
Fakta-kæden står overfor modernisering i takt med at Coop 365-konceptet bliver rullet ud i butikkerne, og farven rød bliver erstattet et mere grønt udseende. | Foto: Mikkel Berg Pedersen/JPA
Fakta-kæden står overfor modernisering i takt med at Coop 365-konceptet bliver rullet ud i butikkerne, og farven rød bliver erstattet et mere grønt udseende. | Foto: Mikkel Berg Pedersen/JPA

Begrebet discount er erstattet af begrebet lavpris, og farven rød er erstattet med farven grøn.

Det nye Coop 365-koncept er på mange fronter en mere tidssvarende udgave af Fakta-kæden, og til Dansk Handelsblad fortæller kædedirektør John Hornbech Christensen, at Coops private label-mærker kommer til at fylde meget mere end hidtil.

"Vi har udvidet og skiftet ud i sortimentet i stort set hele butikken. Ca. 1000 nye varer er kommet ind, mens nogle hundrede er røget ud. Det er sket med markant vægt på, at vi vil have flere Coop-varer i sortimentet. Det gælder både den billigste kategori X-tra, og vores kvalitetsvarer i Coop-serien. Også 365 Økologi og 365 Minirisk-sortimentet er blevet større," siger kædedirektøren.

Han siger videre, at der i Fakta har været lidt for meget fokus på chips og sodavand. I Coop 365 skal man "kunne handle færdigt."

Coop-chef: Nyt navn til alle butikker står ikke højt på min dagsorden

Coop bygger Fakta-butikker om til en helt ny discountkæde

Coop blæser til angreb med egne mærker

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også