FødevareWatch

Fakta-chef: Private label spiller stor rolle i kommende Coop 365-butikker

De nye Coop 365-butikker kommer til at indeholde flere varer fra Coops egne mærker, end tilfældet er i Fakta, fortæller kædedirektør.

Fakta-kæden står overfor modernisering i takt med at Coop 365-konceptet bliver rullet ud i butikkerne, og farven rød bliver erstattet et mere grønt udseende. Foto: Mikkel Berg Pedersen/JPA

Begrebet discount er erstattet af begrebet lavpris, og farven rød er erstattet med farven grøn.

Det nye Coop 365-koncept er på mange fronter en mere tidssvarende udgave af Fakta-kæden, og til Dansk Handelsblad fortæller kædedirektør John Hornbech Christensen, at Coops private label-mærker kommer til at fylde meget mere end hidtil.

"Vi har udvidet og skiftet ud i sortimentet i stort set hele butikken. Ca. 1000 nye varer er kommet ind, mens nogle hundrede er røget ud. Det er sket med markant vægt på, at vi vil have flere Coop-varer i sortimentet. Det gælder både den billigste kategori X-tra, og vores kvalitetsvarer i Coop-serien. Også 365 Økologi og 365 Minirisk-sortimentet er blevet større," siger kædedirektøren.

Han siger videre, at der i Fakta har været lidt for meget fokus på chips og sodavand. I Coop 365 skal man "kunne handle færdigt."

Coop-chef: Nyt navn til alle butikker står ikke højt på min dagsorden

Coop bygger Fakta-butikker om til en helt ny discountkæde

Coop blæser til angreb med egne mærker

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier