FødevareWatch

Supermarkeder og discountbutikker skal stjæle kunder fra hinanden

Dagligvarekæderne ruster op til endnu hårdere kamp om danskernes indkøb under krisen. Det gør de samtidig med, at der godt fart i onlinesalget og store ambitioner om at åbne endnu flere fysiske butikker.

Discountkæderne sidder nu samlet på over 40 pct. af salget i dansk dagligvarehandel.

En uventet vækst udløst af pandemiens sundhedskrise har skabt travlhed i dansk dagligvarehandel. Og det ikke kun med at køre mel, mælk og medister gennem kasseapparatet. Men lige så vel med at tilpasse forretningen til nye tider.

Flere forbrugere er blevet digitale under coronakrisen. Dertil kommer en forudsigelse om, at en økonomisk nedtur kan ligge lige ret forude. Det kan få forbrugere til at fokusere endnu mere på pris.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Arla vinder klagesag om greenwashing

Fødevarestyrelsen har frikendt mælkeproducenten Arla i anklage om greenwashing. Foreningen bag klagen kalder afgørelsen "skuffende" og trist for forbrugerne.  

Tre restauranter lukker grundet smitte i populær ferieby

Tre restauranter i Skagen har valgt at lukke, fordi deres personale er ramt af smitte med coronavirus efter en af årets travleste turistuger i byen. Der kan endnu ikke aflæses en generel smittestigning i SSI's tal, men en ekspert opfordrer til at holde øje med smittesituationen.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier