FødevareWatch

Supermarkeder og discountbutikker skal stjæle kunder fra hinanden

Dagligvarekæderne ruster op til endnu hårdere kamp om danskernes indkøb under krisen. Det gør de samtidig med, at der godt fart i onlinesalget og store ambitioner om at åbne endnu flere fysiske butikker.

Discountkæderne sidder nu samlet på over 40 pct. af salget i dansk dagligvarehandel.

En uventet vækst udløst af pandemiens sundhedskrise har skabt travlhed i dansk dagligvarehandel. Og det ikke kun med at køre mel, mælk og medister gennem kasseapparatet. Men lige så vel med at tilpasse forretningen til nye tider.

Flere forbrugere er blevet digitale under coronakrisen. Dertil kommer en forudsigelse om, at en økonomisk nedtur kan ligge lige ret forude. Det kan få forbrugere til at fokusere endnu mere på pris.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier