FødevareWatch

Tysk discountkæmpe runder svensk milepæl

Lidl-koncernen, der i Danmark er oppe på 132 butikker, har endnu mere fart på i Sverige.

Foto: Andreas Merrald

Den tyske discountkæmpe Lidl har rundet butik nummer 200, og dermed løber den svenske forretning mere og mere fra den danske, hvor man for øjeblikket har 132 nåle i landkortet. Det skriver Dansk Handelsblad med henvisning det svenske medie Butikstrender.

"Lidl vækster næsten tre gange hurtigere end resten af markedet. Ifølge GFK (markedsanalyser, red.) voksede Lidls svenske kundegrundlag med næsten 16 pct. i årets 3. kvartal," lyder det i en pressemeddelelse fra Lidl Sverige.

Den svenske forretning omsatte sidste år for 11,75 mia. SEK, svarende til 8,5 mia. kr. Planen er at åbne yderligere fire butikker i Sverige i år.

Fiskerester forvandles til gyldne dråber i Danforel

Kvinder går forrest i tilbudsjagt

Ny prognose: Discountkæderne vil fortsat vinde flere indkøb

Mere fra FødevareWatch

Finsk drikkevarekæmpes nordiske øleventyr skal begynde i Assens

INDBLIK: Med en købsaftale på Bryggeriet Vestfyen er den finske ølkæmpe Olvi på vej ind til Danmark. Det sker med en ambition om at gøre det traditionsrige, men underskudsramte, bryggeri til en "voksende spiller" – og samtidig få sat en fod i Skandinavien.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier