FødevareWatch

Kvinder går forrest i tilbudsjagt

Der er flest tilbudsjægere vest for Storebælt og hovedparten er kvinder, viser ny analyse af adfærden ved indkøb.

Foto: Johansen Linda/Ritzau Scanpix

Omkring en tredjedel af alle os danskere holder særligt øje med tilbud og lader dem afgøre vore indkøb. Denne tredjedel betegnes som tilbudsjægere, som en ny analyse fra Yougov har kigget nærmere på.

Analysen viser, at 65 pct. af tilbudsjægerne er kvinder og at 57 pct. bor vest for Storebælt. Denne gruppe –med fokus på de laveste priser – angiver Rema 1000, Netto og Lidl som deres foretrukne indkøbssteder.

Tallene peger ligeledes på, at 37 pct. af denne gruppe handlende er over 60 år, mens 23 pct. har en husstandsindkomst på 300.000 kr. eller mindre om året.

Yougov peger desuden på, at tilbudsjægerne er meget strukturerede i deres indkøb. 61 pct. planlægger deres indkøb, og knap halvdelen holder sig till et stramt budget, når de handler.

Netto lancerer loyalitetsprogram

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier