Ny prognose: Discountkæderne vil fortsat vinde flere indkøb

Coronakrisen har sat ny strøm til det digitale salg af fødevarer. En ny analyse vurderer alligevel, at antallet af fysiske dagligvarebutikker vil være på samme niveau som nu om 10 år.
(ARKIV) | Foto: Philip Davali/Rtizau Scanpix
(ARKIV) | Foto: Philip Davali/Rtizau Scanpix
AF JESPER OLESEN

Coronakrisen har skubbet ny fart i salget af dagligvarer. Det vil også påvirke udviklingen de kommende år. Men årets fremgang i et ellers stagnerede marked for dagligvarer kan blive ramt af en mulig lavkonjunktur i samfundsøkonomien. Det vil atter øge fokus på pris og dermed intensivere konkurrencen yderligere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter