FødevareWatch

Ny prognose: Discountkæderne vil fortsat vinde flere indkøb

Coronakrisen har sat ny strøm til det digitale salg af fødevarer. En ny analyse vurderer alligevel, at antallet af fysiske dagligvarebutikker vil være på samme niveau som nu om 10 år.

(ARKIV) | Foto: Philip Davali/Rtizau Scanpix

Coronakrisen har skubbet ny fart i salget af dagligvarer. Det vil også påvirke udviklingen de kommende år. Men årets fremgang i et ellers stagnerede marked for dagligvarer kan blive ramt af en mulig lavkonjunktur i samfundsøkonomien. Det vil atter øge fokus på pris og dermed intensivere konkurrencen yderligere.

Det vurderer Retail Institute Scandinavia i en ny prognose for dansk dagligvarehandel, som er udkommet torsdag eftermiddag.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier