FødevareWatch

Ny prognose: Discountkæderne vil fortsat vinde flere indkøb

Coronakrisen har sat ny strøm til det digitale salg af fødevarer. En ny analyse vurderer alligevel, at antallet af fysiske dagligvarebutikker vil være på samme niveau som nu om 10 år.

(ARKIV) | Foto: Philip Davali/Rtizau Scanpix

Coronakrisen har skubbet ny fart i salget af dagligvarer. Det vil også påvirke udviklingen de kommende år. Men årets fremgang i et ellers stagnerede marked for dagligvarer kan blive ramt af en mulig lavkonjunktur i samfundsøkonomien. Det vil atter øge fokus på pris og dermed intensivere konkurrencen yderligere.

Det vurderer Retail Institute Scandinavia i en ny prognose for dansk dagligvarehandel, som er udkommet torsdag eftermiddag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier