FødevareWatch

Madboder presser danske supermarkeder som derfor går i offensiven

Indsigt: Kampen om salg af mad til danskere på farten er intens. Flere dagligvarekæder vil have del i markedet, hvor også bl.a. 7-Eleven udvider.

Foto: Sacha Sennov

Danskerne spiser meget mere uden for hjemmet – også på farten. Det skaber store forandringer i dagligvarehandlen, hvor supermarkedskæder og andre derfor kæmper hårdt for at få en andel af det salg.

Der er nemlig høj, global vækst i det, som kaldes convenience, der omfatter bl.a. nemme madløsninger til farten. Samme tendens ses her i landet, hvor dagligvarehandlen taber omsætning til såkaldt udeservering – lige fra restauranter til takeaway og andre spisesteder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Bryggeriforeningen: Nu koster krisen medarbejdere

VALG 2022: De danske bryggerier befinder sig i en krise, der overgår, hvad erhvervet måtte gennemgå under pandemien. Alligevel er der mindre politisk opmærksomhed på denne krise, men det er en fejl, fortæller Bryggeriforeningens direktør Nick Hækkerup, hvis medlemmer begynder at afskedige medarbejdere.

De globale fødevarepriser fortsætter nedad

Verden over får de høje priser millioner af forbrugere til at spænde livremmen ind, vælge billigere fødevarer og undgå madspild. Effekten kan ses på råvarebørserne, hvor priserne fortsætter nedad efter en sommer, hvor høsten har været god, og Ukraine er tilbage på verdensmarkedet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier