FødevareWatch

Madboder presser danske supermarkeder som derfor går i offensiven

Indsigt: Kampen om salg af mad til danskere på farten er intens. Flere dagligvarekæder vil have del i markedet, hvor også bl.a. 7-Eleven udvider.

Foto: Sacha Sennov

Danskerne spiser meget mere uden for hjemmet – også på farten. Det skaber store forandringer i dagligvarehandlen, hvor supermarkedskæder og andre derfor kæmper hårdt for at få en andel af det salg.

Der er nemlig høj, global vækst i det, som kaldes convenience, der omfatter bl.a. nemme madløsninger til farten. Samme tendens ses her i landet, hvor dagligvarehandlen taber omsætning til såkaldt udeservering – lige fra restauranter til takeaway og andre spisesteder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier