FødevareWatch

Supermarkedskæder skærer ned for at øge indtjeningen

Brancheanalyse: Kampen om de danske forbrugere i dagligvarehandlen er hård, og flere af branchens selskaber kæmper med begrænset overskud samt afkast.

Danskerne har ca. 2.650 fysiske dagligvarebutikker rundt om i landet. | Foto: Lars Krabbe/Polfoto/Arkiv

Mens andre brancher lige nu ser virksomheder storme af sted med høje vækstrater og store overskud, er der fortsat pres på den danske dagligvarehandel. Derfor har de store koncerner bag flere af supermarkedkæderne og discountbutikkerne strammet skruen yderligere på omkostningerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier