Onlinesalget stiger løbende i dansk dagligvarehandel. Det betyder, at flere af Kvicklys varehuse kan vise sig for store i forhold til antallet af kunder.
Det fortæller adm. direktør i Coop til Dansk Handelsblad.
"Vi ser i øjeblikket på, hvor store Kvickly-butikkerne skal være i fremtiden. Vi mener, tiden er løbet fra de store varehuse, fordi nonfood-pladsen vil indskrænke sig i takt med, at folk mere og mere køber nonfood over nettet. Historisk har vi heller aldrig været dygtige nok til at drive de store varehuse. Primært fordi vi ikke har haft og i dag ikke har en sortimentsudvikling, der fylde kvadratmeterne op," siger han til mediet.
I løbet har Coop lukket i alt 73 butikker i kæderne Irma, Dagli’Brugsen og Fakta, skriver mediet videre.
Coop afslutter milliardsalg
Endnu en markant skikkelse forlader Dagrofa
Coop skærer til: Nedlægger en række stillinger