FødevareWatch

Dansk Supermarked angriber med flere Netto-butikker

Efter en stribe åbninger har Netto-kæden med nu 500 danske butikker lagt en ny, offensiv strategi, så antallet kan øges med yderligere 100 over en årrække. Samtidig jagter discountkæden vækst i Sverige og Polen, hvor den hidtil har haft svært ved at holde tempoet.

Michael Løve. | Foto: Lars Krabbe

Dansk Supermarked vil agere meget mere aggressivt med åbning af nye discountbutikker. Netto-kæden skal derfor forsøge at ekspandere hurtigt i Polen og Sverige. På samme tid er målet at vinde endnu flere danske forbrugere gennem åbning af op mod 100 ekstra butikker her i landet.

De ambitioner kommer fra Michael Løve, der gennem fem måneder har været chef for Netto International under Dansk Supermarked Group. Netto driver 1.365 discountbutikker i Polen, Sverige, Tyskland og Danmark.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Supermarkedets prisskilte står til at blive varmt valgtema

SF’s forslag om en hasteundersøgelse af supermarkedskædernes prisstigninger bliver både kaldt en ”gratis omgang” og en ”god ide” blandt politiske aktører og interesseorganisationer. Én ting er der enighed om: Temaet ventes at blive centralt i valgkampen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier