I 365 butikker i Føtex-, Netto- og Bilka-kæderne vil Dansk Supermarked fra i dag udrulle en ny satsning, der har fået navnet Send & Hent.
Det er et koncept, hvor kunderne i bund og grund sender pakker mellem supermarkeder, og det skal anvendes i konkurrence med tilbuddene fra Postnord, skriver Børsen.
Dansk Supermarked lancerer konceptet i samarbejde med partneren Swipbox og Bring, der vil stå for logistik og levering.
"Vores udgangspunkt er, at vi vil være markedsledende. Vi skal have den markedsførende løsning og til markedets bedste pris. Og det skal selvfølgelig oversættes til førende markedsvolumen. Sagen er, at vi tror på, at det her marked kan accelereres yderligere, hvis det får bedre løsninger," siger Kenneth Nielsen, direktør for e-handel i Dansk Supermarked.
Der er tre prisgrupper efter størrelse på pakkerne, som kan veje op til 20 kg og koste op til 75 kr. at sende med Send & Hent-løsningen.
Coop klar til at teste 1100 butikkers rolle i onlinesats
Postnord-farvel har bremset væksten i Coops onlinesats
Vingeskudt salgsplatform klar med nyt samarbejde