Det amerikanske selskab Krispy Kreme har foreløbig foræret mere end 1,5 mio. donuts væk til folk, der kan bevise, at de er blevet vaccineret.
Det sker i et forsøg på, at hjælpe myndighederne med at få så mange vaccineret som muligt - og bekæmpe vaccineskepsis, skriver CNN Business.
Samtidig er det godt for "business", hvis samfundet åbner mere op. Det kræver, at folk er vaccineret.
Og Krispy Kreme er ikke det eneste selskab.
Budweiser har tilbudt vaccinerede gratis øl, Junior’s Chessecake giver cheesecakes væk, mens Nathan’s Hot Dogs tilbyder folk gratis hot dogs.
Allerede tilbage i marts lancerede Krispy Kreme en kampagne rettet mod de amerikanere, der endnu ikke var blevet vaccineret: "Bevis, at du er vaccineret og vi giver dig en gratis donut om dagen resten af året".
Det er blevet til rigtigt mange donuts og tallet er stigende.
"Det gør os meget glade. Vi er i gang med at give mange millioner donuts væk, i takt med at endnu flere mennesker bliver vaccineret," siger Dave Skena, marketingdirektør hos Krispy Kreme til CNN Business.
For at komme i betragtning til de gratis produkter, skal kunderne kunne fremvise deres vaccinationskort.
Alle der har fået mindst et stik med enten Pfizer, Moderna eller Johnson & Johnson er omfattet.
Udover at give produkter væk, så har mange amerikanske selskaber tilbudt deres ansatte både en bonus samt betalt frihed, hvis de lader sig vaccinere.
Over 50 pct. af de voksne amerikanere er indtil videre blevet færdigvaccineret, oplyste Det Hvide Hus for nylig.