Når arvtagerne til den russiske del af McDonalds-kæden endnu en gang åbner dørene til sine restauranter, vil det være uden de kendte gyldne buer på fordøren.
I stedet har restauranterne gennemgået en komplet transformation med et andet logo, navn og sortiment, og dermed er McDonalds’ exit fra Rusland fuldendt. Det skriver Reuters.
Som en del af rebrandringen vil de nye restauranter gå under navnet Vkusno & tochka, der oversat fra russisk betyder ”Velsmagende, punktum”.
Som en del af rebrandingen er også menuerne ændret. Portionerne er mindre, og kendte produkter som Big Mac, McFlurry og Filet-O-Fish - hvor sidstnævnte nu er en simpel fiskeburger - vil ikke være at finde.
Alexander Govor, den nye ejer af kæden, udtaler dog til Reuters, at virksomheden planlægger at lancere lignende produkter, der falder i kundernes smag.
Ifølge Oleg Paroev, adm. direktør for Vkusno & tochka, planlægger virksomheden at åbne 200 restauranter ved udgangen af juni måned samt alle 850 restauranter i løbet af sommeren.
”Vores mål er, at gæsterne ikke bemærker en forskel i hverken kvalitet eller atmosfære,” fortalte Paroev under et pressemøde.
Russisk arvtager af McDonalds åbner om en uge
Ny ejer af russiske McDonalds-restauranter lægger an til udvidelser
Russiske McDonalds-restauranter ender i hænderne på russer