Kampagne for dansk økologi skal inspirere saudierne

Treårig indsats for at promovere økologiske mejerivarer i Mellemøsten sætter nu ekstra ind på Saudi-Arabien. Indsatsen rettes mod forbrugere af specielt modermælkserstaning, hvid ost og UHT-mælk.
Foto: PR / Arla
Foto: PR / Arla

Forbrugerne i Mellemøsten skal lære økologiske mejeriprodukter fra Danmark endnu bedre at kende.

Det er formålet med en treårig markedsføringskampagne fra Mejeriforeningen, der begyndte tidligere på året og med et budget på 30 mio. kr. skal udbrede kendskabet til dansk økologi.

Ifølge en pressemeddelelse bliver Saudi-Arabien næste fokuspunkt, idet der er sat et møde op på den danske ambassade med repræsentanter fra "ørkenstatens fødevaremyndigheder og miljøministerium" samt den danske delegation, der ledes af Mejeriforeningens direktør, Jørgen Hald Christensen.

"Den danske mejeribranche har mange års erfaring med afsætning af mejeriprodukter i Saudi-Arabien. Som det øvrige Mellemøsten er landet et spændende vækstmarked, ikke mindst for økologi. Interessen for kategorien er stor, men kendskabet lille," siger han og beskriver tilgangen:

"Derfor er vi glade for, at den danske ambassade har inviteret saudiske embedspersoner til at træffe os, så vi kan styrke vores forbindelser. For at øge saudiernes viden om økologi vil vi fortælle om historien bag dansk økologi og det røde ø-mærke, certificeringssystemet samt den høje kvalitet og standard for danske økologiske fødevarer."

Foruden det officielle møde kickstarter økofolkene ligeledes en reklamekampagne målrettet forbrugerne, hvor der foruden digital markedsføring også bliver fysisk tilstedeværelse og vareprøver ude i supermarkederne, hvilket især Arla har pæne forventninger til.

"Vi er meget glade for Mejeriforeningens arbejde med at promovere økologiske mejeriprodukter i Mellemøsten. Arla har en lang historik i regionen, og vi ser et stort potentiale i projektet og deltager aktivt i de aktiviteter, der kommer i forbindelse med det," udtaler Kim Villadsen, direktør i Arla Foods i Mellemøsten og Nordafrika.

Mellemøsten får meget mere smag for dansk økologi 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter