Mellemøsten får meget mere smag for dansk økologi

De danske økologiske fødevarer får mere fat på markedet i Mellemøsten, hvor købekraften er høj og der er stigende fokus på sundhed. Arla ser oplagt potentiale for detailsalget. Langvarig dansk satsning begynder at give pote, lyder det fra Økologisk Landsforening.
Arla har en stærk position indenfor mejerikategorien i Mellemøsten. Nu spår selskabet et voksende marked for økologi. | Foto: PR / Arla
Arla har en stærk position indenfor mejerikategorien i Mellemøsten. Nu spår selskabet et voksende marked for økologi. | Foto: PR / Arla

De købestærke forbrugere i Mellemøsten begynder at få øjnene op for økologiske fødevarer og det kan blive en gevinst for de danske producenter.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter