Nestle lancerer ny mælkekonkurrent på de britiske øer

Fødevarekoncernen satser plantebaseret i Storbritannien og Irland med ny drikkevarianter lavet på ærter.
Foto: PR
Foto: PR

Der kommer en ny konkurrent til mælken i Storbritannien og Irland i næste uge fra fødevarekæmpen Nestle.

I en pressemeddelelse fortæller koncernen, at man nu sender drikken Wunda baseret på de gule flækærter til de britiske øer. Drikken har fået sin globale lancering i sidste måned, men skal nu for alvor testes hos de irske og britiske forbrugere i to varianter. I første omgang hos Tesco og Co-op.

"De plantebaserede kostvaner vokser i popularitet, hvilket gør, at flere kigger efter alternativer til mælk til deres daglige morgenmad, latte, desserter, bagning eller madlavning, men det er meget vanskeligt at finde et godt plantebaseret mælkealternativ til enhver brug," siger adm. direktør Honza Dusanek fra Nestle UK and Ireland, der har store ambitioner for de nye produkter.

"Vi ønsker, at Wunda bryder markedet, skiller sig ud og tilbyder noget andet end det, der allerede er på hylderne. Vores mål med Wunda er at gøre plantebaserede mælkealternativer til et lettere og mere attraktivt valg for folk, der ønsker mælk, der smager tættere på mejeriprodukter, men som forbliver lige så alsidig."

Nestles plantesatsning kommer oveni en meget vellykket børsnotering af svenske Oatly, hvis havredrikke har fået masser af opmærksomhed fra både forbrugere og investorer det seneste års tid.

Oatly har således sat scenen på en del af det amerikanske marked for mælkealternativer og har oplevet problemer med at kunne levere nok til markedet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også