Med Frankrig, Holland og Portugal som startlande skyder Nestlé gang i en større satsning på det plantebaserede felt i mejerikategorien.
Det sker med udrulningen af brandet Wunda, der er en ærtebaseret drik, som tager konkurrencen op med bl.a. havredrikkene fra svenske Oatly, der har gået sin sejrsgang i efterhånden mange markeder.
"Der er en stille madrevolution i gang, som ændrer, hvordan folk spiser. I Europa vælger mindst fire ud af ti kunder allerede nogle mejerialternativer. Folk beder om bedre plantebaserede drikkevarer, der er nærende, alsidige og smager godt. Vi har ekspertisen inden for plantebaseret og erfaring inden for mejeriprodukter så vi kan stå i spidsen for dette skift, og vi er sikre på, at folk vil blive overbevist af Wunda," udtaler Cédric Boehm, der er Nestles mejeriansvarlige i Europa, Mellemøsten og Nordafrika, i en pressemeddelelse.
Nestlé bekræfter opkøb
Nestlé har solgt kaffekapsler for 10,6 milliarder i år
Fødevaregigant åbner plantebaseret fabrik i Asien