Nestlé går til kamp mod Oatly med ny plantelancering

Den globale kæmpe vil ikke nøjes med blot at kigge på, hvordan den svenske producents salg af havredrik eksploderer kloden rundt. Nu lancerer Nestlé en ærtedrik, der skal rulles ud i Europa.
Foto: PR / Nestlé
Foto: PR / Nestlé

Med Frankrig, Holland og Portugal som startlande skyder Nestlé gang i en større satsning på det plantebaserede felt i mejerikategorien.

Det sker med udrulningen af brandet Wunda, der er en ærtebaseret drik, som tager konkurrencen op med bl.a. havredrikkene fra svenske Oatly, der har gået sin sejrsgang i efterhånden mange markeder.

"Der er en stille madrevolution i gang, som ændrer, hvordan folk spiser. I Europa vælger mindst fire ud af ti kunder allerede nogle mejerialternativer. Folk beder om bedre plantebaserede drikkevarer, der er nærende, alsidige og smager godt. Vi har ekspertisen inden for plantebaseret og erfaring inden for mejeriprodukter så vi kan stå i spidsen for dette skift, og vi er sikre på, at folk vil blive overbevist af Wunda," udtaler Cédric Boehm, der er Nestles mejeriansvarlige i Europa, Mellemøsten og Nordafrika, i en pressemeddelelse.

Nestlé bekræfter opkøb

Nestlé har solgt kaffekapsler for 10,6 milliarder i år

Fødevaregigant åbner plantebaseret fabrik i Asien

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter