FødevareWatch

Nestlé går til kamp mod Oatly med ny plantelancering

Den globale kæmpe vil ikke nøjes med blot at kigge på, hvordan den svenske producents salg af havredrik eksploderer kloden rundt. Nu lancerer Nestlé en ærtedrik, der skal rulles ud i Europa.

Foto: PR / Nestlé

Med Frankrig, Holland og Portugal som startlande skyder Nestlé gang i en større satsning på det plantebaserede felt i mejerikategorien.

Det sker med udrulningen af brandet Wunda, der er en ærtebaseret drik, som tager konkurrencen op med bl.a. havredrikkene fra svenske Oatly, der har gået sin sejrsgang i efterhånden mange markeder.

"Der er en stille madrevolution i gang, som ændrer, hvordan folk spiser. I Europa vælger mindst fire ud af ti kunder allerede nogle mejerialternativer. Folk beder om bedre plantebaserede drikkevarer, der er nærende, alsidige og smager godt. Vi har ekspertisen inden for plantebaseret og erfaring inden for mejeriprodukter så vi kan stå i spidsen for dette skift, og vi er sikre på, at folk vil blive overbevist af Wunda," udtaler Cédric Boehm, der er Nestles mejeriansvarlige i Europa, Mellemøsten og Nordafrika, i en pressemeddelelse.

Nestlé bekræfter opkøb

Nestlé har solgt kaffekapsler for 10,6 milliarder i år

Fødevaregigant åbner plantebaseret fabrik i Asien

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier