FødevareWatch

Salg af cognac i Kina og USA trækker op hos fransk spiritusproducent

Rémy Cointreau har haft stort held med markedsføringen af cognac i Kina og USA. Salget steg 114 pct. i første kvartal af 2021/2022 sammenlignet med året før.

Foto: Benoit Tessier/Reuters/Ritzau Scanpix

Cognac-produkter som Rémy Martin og Rémy Martin Louis XIII er i stigende grad blevet kørt godt rundt i glassene og drukket af forbrugerne i Kina og USA.

Det fremgår af første kvartalsregnskabet fra den franske spiritus-producent Rémy Cointreau. Her steg salget med 36,5 pct. til 345,6 mio. dollar i de første tre måneder af det forskudte regnskabsår 2021/2022 sammenlignet med samme periode året før, skriver branchemediet The Spirits Business.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Idealisten Merete Holsts vej til madtoppen

Merete Holst er kendt for at bygge Meyers Kantiner op og er en kvinde med stærke holdninger. Hun er træt af kapitalfonde i danske restauranter og kunne aldrig drømme om selv at sælge ud.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier