FødevareWatch

Tungestudie kan hjælpe fødevareproducenter med eksport til Asien

Et nyt studie peger på, at der er forskel på smagsløg baseret på etnicitet - og det kan komme fødevareindustrien til gavn. "Hvis man som dansk fødevareproducent eksporterer til asiatiske lande, er det relevant at vide, at asiatiske og danske kunder formentlig har en forskellig smagsoplevelse af det samme produkt," lyder det fra forsker.

Foto: Colourbox

Hvis fødevareproducenter vil ind på det asiatiske markede, er det måske en god ide at vide, hvor mange fungiformede papiller, der findes på tungen hos de potentielle kunder. Papillerne, sidder forrest på tungen og indeholder nemlig en stor del af vores smagsløg, og spiller derfor en central rolle for vores oplevelse af smag og mad, skriver Københavns Universitet i en pressemedelelse.

"Hvis man som dansk fødevareproducent eksporterer til asiatiske lande, er det relevant at vide, at asiatiske og danske kunder formentlig har en forskellig smagsoplevelse af det samme produkt. Det skal man tage højde for, når man udvikler sine produkter," udtaler professor Wender Bredie, fra fra Institut fra Fødevarevidenskab på Københavns Universitet.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier