Dansk detailkæde indfører digitalt ID-tjek på alkoholkøb

Hvis man fremover vil have øl i onlinehandlen hos Rema 1000, kræver det statsgodkendt verificering. "Vi har planlagt længe at indføre tjek via Nemid," siger direktør.
Foto: Linda Johansen
Foto: Linda Johansen

Fremover kræver det, at man skal have Nemid op af lommen, hvis man vil købe spiritus eller cigaretter i Rema 1000.

Det skriver Dansk Handelsblad, hvor det fremgår at den ekstra sikkerhed kommer til at blive brugt på den danske kædes onlineplatform Vigo.

"Vi har planlagt længe at indføre tjek via Nemid. Både vores kunder og vores indkøbere har efterspurgt en metode til at tjekke alder, så begge parter kan vide sig sikre, når det gælder indkøb af cigaretter og alkohol," siger direktør i Rema 1000 med Vigo, Jesper Bove-Nielsen, til mediet.

Ifølge mediet er beslutningen taget for at styrke alderskontrollen, da unge skal være 16 eller 18 år for lovligt at kunne købe alkohol eller cigaretter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter