I coronakrisens maskinrum: Sådan tackler dansk saftkæmpe virusudbruddet i Kina, Iran og Europa

Hvis noget dansk selskab befinder sig i orkanens øje, er det Co-Ro, der står bag frys-selv-isen Sun Lolly. "Stol på dine medarbejdere," er et af topchefens vigtigste råd.
Søren Holm Jensen, topchefen for milliardkoncernen Co-Ro, forsøger at holde gang i produktionen og salget af blandt andet SunLolly og SunQuick. | Foto: Gregers Tycho/ERH
Søren Holm Jensen, topchefen for milliardkoncernen Co-Ro, forsøger at holde gang i produktionen og salget af blandt andet SunLolly og SunQuick. | Foto: Gregers Tycho/ERH
AF LEONORA BECK

Allerede i december fik den danske drikkevarekæmpe Co-Ro indikationer på, at et virusudbrud ulmede i Kina. Og da adm. direktør Søren Holm Jensen kom tilbage fra juleferie i starten af januar, gik alvoren op for ham.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter