FødevareWatch

I coronakrisens maskinrum: Sådan tackler dansk saftkæmpe virusudbruddet i Kina, Iran og Europa

Hvis noget dansk selskab befinder sig i orkanens øje, er det Co-Ro, der står bag frys-selv-isen Sun Lolly. "Stol på dine medarbejdere," er et af topchefens vigtigste råd.

Søren Holm Jensen, topchefen for milliardkoncernen Co-Ro, forsøger at holde gang i produktionen og salget af blandt andet SunLolly og SunQuick. | Foto: Gregers Tycho/ERH

Allerede i december fik den danske drikkevarekæmpe Co-Ro indikationer på, at et virusudbrud ulmede i Kina. Og da adm. direktør Søren Holm Jensen kom tilbage fra juleferie i starten af januar, gik alvoren op for ham.

"Den 20. januar vidste jeg godt, at det budget, vi havde lagt for Kina, ikke ville komme til at holde," siger han.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Pernod Ricard køber online whiskykæmpe

The Whisky Exchange er onlineforhandler af knap 4000 forskellige skotske whisky-mærker i over 30 lande. Handlen skal give den franske koncern mere viden om markedet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier