FødevareWatch

Dansk HKScan-chef efter stort milliontab: "Profitabilitet er vores eneste mål"

HKScan Denmark, der ejer kyllingebrandet Rose, vil vende stimen af underskud ved at udvikle produktet, så forbrugerne bliver villige til at betale en tand mere. Priserne er den største udfordring, mener direktøren.

En lang, varm dansk sommer resulterede i højere foderpriser, der gjorde det svært for kyllingeproducenten HKScan Denmark at tjene penge. Selskabet endte således 2018 med endnu et underskud.

"Vi kan ikke være tilfredse," siger Jukka Nikkinen, adm. direktør for den danske del af forretningen, der ejer kyllingebrandet Rose, til FødevareWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

System Frugt slutter af med røde tal

Året 2020 byder på underskud for salget af tørret frugt og nødder hos aarhusianske System Frugt. Selskabet blev sidste år solgt til Urtekram-ejeren Midsona.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier