FødevareWatch

Dansk HKScan-chef efter stort milliontab: "Profitabilitet er vores eneste mål"

HKScan Denmark, der ejer kyllingebrandet Rose, vil vende stimen af underskud ved at udvikle produktet, så forbrugerne bliver villige til at betale en tand mere. Priserne er den største udfordring, mener direktøren.

En lang, varm dansk sommer resulterede i højere foderpriser, der gjorde det svært for kyllingeproducenten HKScan Denmark at tjene penge. Selskabet endte således 2018 med endnu et underskud.

"Vi kan ikke være tilfredse," siger Jukka Nikkinen, adm. direktør for den danske del af forretningen, der ejer kyllingebrandet Rose, til FødevareWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier