FødevareWatch

Stor kyllingeproducent vil løfte markedet for hverdagskyllinger

Rose, der er ejet af HKScan Danmark, sigter efter de 85 pct. af kyllingemarkedet, som udgøres af salget til danskernes hverdagsmåltider, og har derfor iværksat en større forandring af brand og produkter.

Fremtidens poser og emballager fra Rose bliver langt mere gennemsigtige end tilfældet har været hidtil. | Foto: HKScan/PR

Med en ambition om at løfte midterfeltet af kyllingeprodukter, som forbrugerne finder i detailhandlens kølemontre, har det store, danske kyllingebrand Rose skudt gang i en transformering af brandet.

"Det er en stor konvertering i Rose, og det skal være med til at løfte kendskabet til Rose-mærket og til dansk kylling i det hele taget. En stor del af kylling i især away from home-markedet kommer fra udlandet, og det vil vi gerne være med til at lave om på," siger Mads Thygesen, der er kategori- og marketingansvarlig i HKScan Danmark og har brandet Rose.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik

VALG 2022: Manglende arbejdskraft og selskabsskattelettelser vil stå højt på den erhvervspolitiske dagsorden under det kommende folketingsvalg, mener politisk redaktør. Trods udfordringer får erhvervslivet dog næppe megen opmærksomhed under valgkampen. Få overblikket over partiernes erhvervspolitiske ønsker her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier