Ambitionerne fejler absolut intet hos de tre iværksættere, som står bag restaurantkonceptet Pink Fish.
Til Dagens Næringsliv forklarer direktør Ronny M. Gjøse, kok Geir Skeie og investor Svein Sandvik, hvordan de ser kæden som åbner sin første restaurant i Oslo onsdag, vokse sig til at blive en global succes.
I første omgang er det målsætningen at åbne omkring 10 Pink Fish-restuaranter i det kommende år, og derefter har grundlæggerne af virksomheden en målsætning om, at de på verdensplan samlet skal åbne 1000 restauranter.
"Med seks-syv restauranter i Norge tror vi, det kan komme til at løbe rundt af sig selv. Vi har endnu ikke landet en model for satsningen i udlandet, men vi tror der findes et stort marked. Det er mange kæder med 1000 udsalgssteder internationalt, og kvaliteten hos mange af dem er lav. Vi tror, der findes et marked for fisk av høj kvalitet," udtaler Ronny M. Gjøse til avisen.
Fra start har de tre grundlæggere investeret 70 mio. NOK i det nyetablerede moderselskab Salmon Company, og ifølge avisen er det Svein Sandvik, der med baggrund i sin egen store formue har lagt den største investering.
Ronny M. Gjøse fortæller videre, at konceptet er udviklet, så det også vil kunne gøre sig internationalt, og på ønskelisten over startskud til de mange internationale restauranter har han Lonon og Sydøstasien. Skal det internationale eventyr blive til noget, skal der dannes partnerskaber og findes kapital i den trecifrede ende af millionskalaen, og det er særligt Svein Sandvik i gang med at gøre, skriver Dagens Næringsliv.
Ombejlet fiskehandler fastholder mantra trods stort vokseværk
Kapitalfond køber halvdelen af kendt københavnsk café-kæde
Årelang konflikt nedtrappet - kan medføre boom af norsk laks i Kina