Danske svineproducenter vil crowdfunde sig ud af dårlig omtale

Under kampråbet "Nu er det nok!" åbner organisationen Danske Svineproducenter for et crowdfunding-projekt, der skal finansiere en indsats, som kan møde kritiske kampagner fra blandt andet Dyrenes Beskyttelse.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Kampagner fra blandt andet Dyrenes Beskyttelse skal have modspil, som pelsaktivisterne har fået det hos den danske pelsdyrbranche. Gennem et crowdfunding-projekt vil Danske Svineproducenter skaffe pengene til nyt eget initiativ kaldet "Nu er det nok!"

Det fremgår af en meddelelse fra svineproducent-organisationen.

"I en tid, hvor flere og flere danner deres meninger ud fra, hvad de ser i nyhederne, reklamer eller på de sociale medier, er det vigtigt for os at være tilstede netop her og give vores holdning til kende, så vi fremstår som dem, vi er og ikke det, som Dyrenes Beskyttelse gerne vil have os til at fremstå som," udtaler Henrik Mortensen, formand i Danske Svineproducenter.

Han tilføjer:

"Når forbrugerne i vores øjne bliver vildledt med forskellige kampagner, eksempelvis omkring halekupering, men ikke får en forståelse af, hvorfor vi gør som vi gør, så skaber det en holdning omkring danske svineproducenter i samfundet, som vi ikke vil lade stå overhørig."

I stil med Danske Minkavleres kampagne tilbage i 2012 vil man gennem tiltag fremstille sine egne positve budskaber, happenings mv. Det koster alt sammen penge, og dem håber organisationen at samle sammen gennem flere crowdfunding-etaper, som inddeles i puljer på 500.000 kr.

Undersøgelse: 3 ud af 4 danskerne vil have bedre vilkår til grisene

Aktivister blokerede HK Scan-slagteri

Landbrug & Fødevarer tordner mod Dyrenes Beskyttelse

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også