For lange beslutningstider, for stort prispres og for høje kampagnepriser gør det svært for mange af landets små, lokale fødevareproducenter at slå gennem i supermarkederne og nå helt ud på hylderne til forbrugerne.
Det mener viceformand i Landbrug og Fødevarer, Lars Hvidtfeldt, skriver Landbrugsavisen.
"Det er supermarkederne, der bestemmer, hvad der skal på hylderne. Når du kigger på store og små virksomheder, er der en masse energi til at produktudvikle, men det kommer ikke altid forbrugerne til glæde. Når du præsenterer dine produkter for supermarkederne, tager det næsten et år for dem at beslutte sig, fordi produktet ofte skal erstatte et andet. Det er meget lang tid for en lille producent. Det lægger en stor begrænsning på, hvad danskerne skal have mulighed for at købe," siger han til avisen.
To sønner skal styrke Mejnerts melmølle og udvide fødevareproduktionen
Bankerne er nu i gang med den store hovedrengøring i landbruget
Slagteriernes kinesiske eventyr er forbi - eksporten styrtdykker