FødevareWatch

Dansk Supermarked: Vi vil sælge dyrevelfærd for en halv milliard mere i 2020

Kundernes efterspørgsel på dyrevelfærd er så høj, at Dansk Supermarked vil sælge glade dyr for 500 mio. kr. mere om fire år. Udfordringen bliver dog at få nok bønder til at omlægge til højere dyrevelfærd.

Dyrevelfærd fylder mere og mere i både forbrugernes og Dansk Supermarkeds bevidsthed. | Foto: JOACHIM ADRIAN/POLFOTO/ARKIV

Danskerne interesserer sig i stigende grad for større bure til de æglæggende høns og grønt græs under klovene på kvægene.

Det kan mærkes hos Dansk Supermarked Group, som står bag detailkæderne Netto, Føtex og Bilka. Her er efterspørgslen på højere dyrevelfærd så stor, at indkøbsdirektør Jeppe Dahl Jeppesen vurderer, at DSG i 2020 vil sælge varer med høj dyrevelfærd for 500 mio. kr. mere, end koncernen gør i dag. Det svarer til en to- til tredobling af det nuværende salg af dyrevelfærdsprodukter, fortæller indkøbsdirektøren.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier