FødevareWatch

Royal Greenland vil sprede nettet mere ud globalt

Den grønlandske fiskekæmpe skal have flere og tykkere tråde ud til de store globale markeder. Efter et barskt 2020 med nedgang i omsætningen på knap en halv mia. kr. og underskud skal salgskanalerne være stærkere, lyder det fra topchef Mikael Thinghuus.

Foto: PR/Royal Greenland

Efter et hårdt år for salget af fisk og skaldyr i den grønlandske fiskekoncern Royal Greenland, skal der arbejdes endnu hårdere på at udbygge markederne og sprede risikoen. Flere produkter på flere markeder, lyder opskriften fra topchef Mikael Thinghuus.

Heftig nedgang på foodservicemarkedet i Europa, skrappe importrestriktioner i Kina og generelt prisfald på Royal Greenlands kerneprodukter i form af skalrejer, pillede rejer og hellefisk på over 15 pct. har været nogle af overskrifterne på Royal Greenlands 2020-regnskab, der blev offentliggjort torsdag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier