Danske fiskekonservesselskaber ser mod udlandet i jagten på profit

Et udpræget krav om lave priser presser de danske fiskeselskaber og får dem i højere og højere grad til at se mod udlandet, når fremtidens drift skal sikres.
Foto: Greg Baker/AP Photo/Arkiv
Foto: Greg Baker/AP Photo/Arkiv

Det kan godt være, at en rugbrødsmad med makrel i tomat og mayonnaise eller en mad med stegt torskerogn og remoulade er meget typiske danske serveringer, men står det til producenterne, skal flere kinesere, japanere og amerikanere lære at sætte tænderne i den slags.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også