Opråb fra industrien: Detailhandlens prisfokus tager vejret fra konservesproducenterne

Gennem de seneste år har dagligvarekædernes fokus på pris været så hårdt på fiskekonservesprodukter, at det risikerer at skabe monopollignende tilstande. Allerede nu har presset ført til flere fusioner og mørkerøde regnskaber.
Foto: /ritzau/Joachim Adrian
Foto: /ritzau/Joachim Adrian

I 2017 var produkter som torskerogn, tun på dåse, sild på glas og makrel i tomat en del af dagligvarekædernes trafikskabende varer. Det kom til udtryk gennem mange tilbud og kampagner og ikke mindst lave priser, som fra fiskebranchens synspunkt har været katastrofale.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også