Just Eat ser sundhedsbølge skylle ind over take away-markedet

Takeaway-salget i Danmark vokser ifølge ny analyse med 200 mio. kr. i år. Særligt sundere alternativer til pizza og burgere er blevet populære, siger Just Eats direktør i Danmark.
Foto: Gorm Olesen
Foto: Gorm Olesen

I 2016 omsatte take away-branchen for ca. 3 mia. kroner i Danmark, og det tal forventes at stige til 3,2 mia. i år. Det viser en rapport fra analysefirmaet Quantic, der er udarbejdet for netop Just Eat.

Det skriver Berlingske Business.

Just Eat i Danmark leverede sidste år 50 mio. kr. på bundlinjen efter skat, hvilket var en stigning på 10 mio. kr. sammenlignet med året før.

Carsten Boldt, adm. direktør i Just Eat i Danmark, vurderer, at selskabet fortsat vil vokse i takt med, at folk får mere travlt. Særligt ser han en tendens til, at danskerne gerne vil have sund mad leveret.

"Vi har tidligere været tunge på pizza og burgere, men der sker et skift mod andre køkkentyper. Takeaway er blevet noget helt andet, end hvad det tidligere var, og vi kan se, at der løbende er kommet nye kundegrupper på vores portal, der efterspørger blandt andet mere sund mad," siger han til avisen.

Han vurderer, at vejen mod yderligere vækst er at udvide udvalget af madtyper og restauranter.

Just Eat jubler over dårlig dansk sommer

Dating-rigmand overtager take away-firma

Takeaway-iværksættere jubler over salg

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også