FødevareWatch

Store spillere meldes interesserede i Nestlés konfekturedivision i USA

Kendte amerikanske slikmærker som Butterfinger, BabyRuth og 100Grand er til salg. Ifølge amerikansk erhvervsmedie er store konkurrenter interesserede i at købe  Nestlés konfekturedivision i USA.

Foto: Charlie Riedel/AP/ritzau/arkiv

Fødevarekonglomeratet Nestlé, der er producent af chokolademærket KitKat, meldte i juni ud, at selskabet undersøger mulighederne for at frasælge sin konfekturedivision i USA.

Siden den udmelding har konkurrenten Hershey været nævnt som den oplagte køber til konfektureforretningen, men koncernen sidder i forvejen på 36 pct. af det samlede amerikanske marked for chokolade, og derfor vil det uundgåeligt blive en stor sag for de nationale konkurrencemyndigheder, hvis der lægges et bud.

Og Hershey er ikke den eneste, der lurer på Nestlés amerikanske konfekturedivision. Det skriver CNBC.

Ifølge mediet er også Nutellas ejer Ferrero og kapitalfonden L Catterton, der ejer slikselskabet Ferrara Candy, i spil som mulige opkøbere. Købsprisen bliver af analytikere vurderet til at ende et sted mellem 2 og 2,5 mia. dollars, svarede til ca. 12,6 mia. kr. - 15,8 mia. kr.

Nestlé vil fastholde sin konfektureforretning uden for USA

Analytiker: Komplet konfekturefrasalg på vej i Nestlé

Nestlé overvejer at sælge slikforretning fra i USA

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier